De maand oktober staat voor de deur en er staat een hoop te gebeuren deze maand. Goed nieuws, want dat betekent dat er veel mogelijkheden zijn voor jouw als ondernemer om op in te haken. Veel kansen om jouw product of dienst weer eens goed onder de aandacht te brengen. Bedenk bijvoorbeeld eens wat bepaalde inhaakkansen van oktober voor jouw bedrijf kunnen betekenen. In deze blog nemen we de herfstvakantie als voorbeeld om eens te laten zien hoe je hier slim op kan inspelen.
Haak in op je doelgroep
Als ondernemer is verstandig om te onderzoeken wat jouw doelgroep bezig houdt. Als jij bijvoorbeeld last minute zonvakanties aanbiedt kan de herfstvakantie een perfecte gelegenheid zijn om je doelgroep even te laten weten dat jij er bent. Veel mensen zijn vrij van werk in de vakantie en slecht herfstweer kan een reden zijn dat mensen opzoek gaan naar de zon. Als jij dan door je advertentie(s) opvalt is de kans aanzienlijk groter dat de doelgroep bij jou een last minute vakantie komt uitzoeken. Misschien ben jij eigenaar van een boekenwinkel. Mensen lezen graag een boek langs het zwembad en als ze toch op vakantie gaan is dit misschien wel een goed moment om de naam van je winkel te etaleren. Maar ook de mensen die thuis blijven zijn interessant. Die willen zich in de vakantie natuurlijk bezighouden met activiteiten of uitjes met hun gezin. En de mensen die echt helemaal binnen blijven grijpen deze kans vaak aan om het interieur eens op te leuken.
Haak in op je omgeving
Soms zijn bepaalde evenementen op het eerste gezicht helemaal niet relevant voor jouw zaak. Als ondernemer van een schoenenwinkel in Amsterdam is het Amsterdam Dance Event(ADE) misschien niet heel interessant. Toch trekt ADE duizenden bezoekers naar Amsterdam en die kan je allemaal blootstellen aan jouw advertenties. Als ze hun schoenen kapot hebben gedanst op ADE schiet jouw naam als eerste naar binnen als de plaats om nieuw stappers te halen. Verder kan de herfstvakantie voor mensen een goede reden zijn om eens een dagje uitgebreid te shoppen in Amsterdam. Dan wil je toch dat ze ook even langs jouw winkeltje komen?
Herken jouw moment
Door slim in te spelen op actualiteiten kan jij je als ondernemer relevanter maken voor je doelgroep. Het is goed om eens stil te staan wat een periode, gebeurtenis, evenement of vakantie kan betekenen voor jou. Herfstvakantie kan betekenen dat mensen actief opzoek gaan naar vakanties of uitjes, maar ook kan het winterse weer effect hebben op hoe mensen zich kleden. Als jij in de mode zit kan dit het moment zijn om te adverteren voor je wintercollectie.
Inhaakkalender
Kortom, de mogelijkheden om in te haken op bepaalde evenementen zijn eindeloos. De inhaakkalender is er om jouw een seintje te geven van mogelijke kansen voor je onderneming. Kom je er zelf niet uit, of denk jij dat jij een product of dienst hebt waarmee je nooit kan inhaken? Laat het ons weten in een reactie op de blog of op onze Facebook. Wij willen je graag helpen meedenken hoe we adverteren voor jou nog makkelijker kunnen maken.
Heb jij nog aanvullingen voor de inhaakkalender? Geef ze door aan ons!
Reageer